Mnozí dobře víte, že ST Brigáda se věnuje mj. záchraně menšinového ataristického HW a SW. Když jsme se dozvěděli, že někdy v příští týdnu budou v jednom francouzsko – tureckém městě jižně od Karlsruhe sklepní a půdní výprodeje, nezaváhali jsme ani chvilku, rozbili prasátka a vydali se vyzvednout pracovní stanici, aby ji majitel nerozprodal na díly.
Záchranný tým byl sestaven z 1 hardvérového i z 1 softvérového experta. Dále přibrán v jedné osobě řidič a tlumočník s úřední zkouškou z němčiny, který uměl rozeznat, že Umleitung není název obce (to jen pro větší jistotu, protože každý člen STb se musí domluvit v několika rodných jazycích atari).
Start před rozedněním a návrat po setmění, ujetých téměř 1400 km za den (s dovážkou Praha a okolí).
Po ultra-rychlostních dálnicích v Bavorsku nastoupilo od středu Německa D-jedničkové překvapení s omezením rychlostí na 120 a četnými stavebními zúženími s 80 km. Němci ale umí jezdit a kolony jedou plynule, většinou i svižně,v levém jízdním pruhu si nikdo nedovolí loudat ani zpomalovat! Avšak na zpáteční cestě počty kolon a nepřehledné stavební odklony vloudily řidiči (není na fotografii) myšlenku na objížďku, takže jsme se seznámili s dálničním okruhem Stuttgartu, z objížďky se stala zajižďka a nedostatek času nám zabránil navštívit Shonyho oblíbený Ulm. Shrnuto: bych Německu vytknul chybějící CNG stanice přímo na dálničních benzínkách (když to u nás umí Benzina…) a pak mi už jen vadí to, že je tam amigistům dovoleno vlastnit více Atari TT.
Atari TT High Tower navýšil počet TT brigadistů na tři, má origo klávesnici a funguje.
Předběžná finanční uzávěrka ukazuje, že souhrn všech nákladů je menší než pořízení nižšího modelu typu Mega STe na ebaji.
Už se těším na další misi, třeba vyzvednutí ATW, zakonzervovaného ve skladu výzkumné stanice na Špicberkách.